ZoneModa Format creativo – “Arte e Moda” / Creative Format “Art and Fashion”

Il format creativo “Arte e Moda” è indirizzato agli studenti iscritti al corso di laurea triennale “Culture e Pratiche della Moda” e al corso di laurea magistrale “Fashion Studies”.

In cosa consiste:

  • Scattare una fotografia che abbia un legame sia con l’Arte che con la Moda
  • Darle un titolo a piacimento
  • Inviare il tutto alla mail spaziozonemoda@gmail.com indicando nome e cognome.

L’obiettivo del format è quello di stimolare la creatività dello studente tramite l’incontro di due forme d’espressione artistiche ed estetiche quali la Moda e l’Arte.

Le fotografie saranno pubblicate in una delle sezioni delle Interzone di ZoneModa.unibo.it e sui canali social.

Formati previsti per le immagini .jpeg non superiori ai 100kb.

ZoneModa creative format  “ART AND FASHION”

 The “Art and Fashion” creative format is aimed at students enrolled in the Bachelor’s degree course “Cultures and Practices of Fashion” and in the Master’s degree course “Fashion Studies”.

 How to participate:

  • Take a photograph that has a link with both Art and Fashion
  • Give it a title of your choice
  • Send everything to the email spaziozonemoda@gmail.com indicating your name and surname.

 The objective of the format is to stimulate the student’s creativity through the meeting of two forms of artistic and aesthetic expression such as Fashion and Art.

The photographs will be published in one of the Interzone sections of ZoneModa.unibo.it and on the social channels.

 Formats foreseen for .jpeg images not exceeding 100kb.


“Dancing with the Sand” is a stunning visual depiction of the intersection between fashion and art. The photograph captures the fluidity of movement as the subject dances amidst a sea of sand, their graceful gestures evoking a sense of freedom and uninhibited expression. The natural landscape of the sand serves as a canvas for the artistic vision of the photographer, who expertly captures the interplay of light and shadow to create a mesmerizing composition. “Dancing with the Sand” is a testament to the power of creativity to transcend boundaries and bring together different forms of artistic expression in a harmonious and captivating way.

Evgeniia Kruglitskaia


La creatività in genere è anarchica e casuale. Se costretta a uscire punta i piedi dispettosa. L’inquadratura è da intendersi un piano di pretesti visivi funzionali ad un insieme percepito caotico ma simbolico. Ogni elemento ha una funzione. Un piede che spunta designa rilassatezza e assenza di artifici. Nessuna favola, nessuna caricatura del bello: l’attaccapanni una sorta di Venere degli stracci, il piumone allegoria di colori, il quadro è metafisica pura. La ragazza si specchia e si introeletta ma con un’angolazione non possibile, il mobile è design e intercultura, l’orologio l’oggettività del momento, la Tv il mezzo di diffusione di massa di trend e segnali commerciali, informativi, spettacolari, identificativi, mascheramenti e comunicazione. Ovvero moda.

Patrizia Panigali