MASTER IN
DESIGN AND TECHNOLOGY FOR FASHION COMMUNICATION
Frutto di un prestigioso accordo istituito tra l’Università di Bologna – in particolare i Dipartimenti di Scienze per la Qualità della Vita (corsi di Moda – Campus di Rimini), Architettura, Informatica e delle Arti – e la Fondazione Fashion Research Italy, il Master DTFC si rivolge a neolaureati e a giovani professionisti che vogliano acquisire competenze nell’ambito della comunicazione del Fashion System, e del suo patrimonio culturale e creativo, attraverso l’impiego delle tecnologie digitali.
OBIETTIVI FORMATIVI
Il Master di 1° livello in Design and Technology for Fashion Communication forma nuove figure professionali che sappiano incrociare in modo virtuoso e dinamico conoscenze di tipo tecnologico e umanistico, fondamentali alla progettazione, valorizzazione e comunicazione della brand identity e dell’heritage per le imprese di moda e dell’industria culturale e creativa.
DIDATTICA
Il Master prevede un percorso formativo che, accostando differenti modalità di erogazione dei saperi e metodologie di apprendimento, mira a trasmettere sia conoscenze teoriche sia una formazione pratica attraverso:
-
360 ore di lezioni frontali
-
120 ore di workshop
-
500 ore di stage in azienda
FACULTY
La docenza è affidata a professori universitari, professionisti e ospiti d’eccezione. Tra i professionisti coinvolti: Fashion Editor, Esperti di Fashion Heritage, Trendwatcher, Product Manager, Web Marketer e Interactive Designer, Design Merchandising Director, Marketing Manager, Brand Manager, WW Communications Director, Direttori di musei e archivi della moda.
STAGE
Presso le più note realtà della Moda italiana e dell’industria culturale e creativa, tra le quali
AEFFE / ADIDAS / DONDUP / BORBONESE / FONDAZIONE GIANFRANCO FERRÉ / FONDAZIONE FASHION RESEARCH ITALY / FIORENTINI & BAKER / FURLA / GLAM / IMEMOI / INTERFASHION S.P.A. / LA PERLA / LES COPAINS / LOGOS PUBLISHING / MAX MARA / MSTUDIO / NEGRI FIRMAN – PR COMMUNICATION / PIQUADRO / STUDIO YOUTOOL / TEDDY GROUP / TWIN SET DI SIMONA BARBIERI / WOOLRICH EUROPE / WP LAVORI IN CORSO
IL MASTER PER PUNTI
- Terza edizione: A.A. 2018-19
- Format: full-time
- Lingua: Italiano
- Durata: 12 mesi
- Partecipanti: minimo 14 – massimo 30
- Borse di studio: 14, erogate dalla Fondazione Fashion Research Italy
- Inizio corsi: febbraio 2019
- Sede: Fondazione Fashion Research Italy – Bologna
ISCRIZIONE – TERZA EDIZIONE (A.A. 2018-19)
L’ammissione al Master è condizionata a giudizio positivo formulato a seguito della valutazione di titoli e colloquio motivazionale. Per maggiori informazioni consulta il bando
-
Iscrizione alla selezione: entro 20 dicembre 2018
-
Selezione per titoli e colloquio: 10 e 11 gennaio 2019
-
Pubblicazione graduatoria: 18 gennaio 2019
-
Immatricolazione: entro il 4 febbraio 2019
DIREZIONE
Federica Muzzarelli - Dipartimento di Scienze per la Qualità della Vita
SEDE DELLE LEZIONI
Fondazione Fashion Research Italy
Via del Fonditore 12, 40138 Bologna
www.fashionresearchitaly.org
@fondazionefri
PER SAPERNE DI PIÙ
www.unibo.it/masterforfashioncommunication
master.dtfc@unibo.it
@masterforfashioncommunication.unibo
@master_dtfc
SEGRETERIA DIDATTICA
Marco Contavalli - FAM
marco.contavalli4@unibo.it; 051 2091410
MASTER IN
DESIGN AND TECHNOLOGY FOR FASHION COMMUNICATION
As a result of a prestigious agreement established between the University of Bologna - in particular the Departments of Sciences for the Quality of Life (Fashion courses - Rimini Campus), Architecture, Information Technology and Arts, and the Fashion Research Italy Foundation, the Master DTFC was born. It is aimed at recent graduates and young professionals who want to acquire skills in the communication of the Fashion System, and its cultural and creative heritage, through the use of digital technologies.
EDUCATIONAL OBJECTIVES
The 1st level Master in Design and Technology for Fashion Communication aims to form new virtuous and dynamic professionals through technological and humanistic knowledge, fundamentals of design, enhancement and communication of brand identity, heritage of fashion companies, in addition to cultural and creative industry.
TEACHING
The Master includes a training course which combine different ways of providing knowledge and learning methodologies which aim to transmit both theoretical knowledge and practical training through:
360 hours of lectures
120 hours of workshops
500 hours of internship in the company
FACULTY
The teaching is entrusted to university professors, professionals and special guests. Among the professionals involved: Fashion Editor, Fashion Heritage Experts, Trendwatcher, Product Manager, Web Marketer and Interactive Designer, Design Merchandising Director, Marketing Manager, Brand Manager, WW Communications Director, Directors of museums and fashion archives.
STAGE
Some of the most well-known realities of Italian fashion and the cultural and creative industry, including:
AEFFE / ADIDAS / DONDUP / BOURBONS / GIANFRANCO FERRÉ FOUNDATION / FASHION RESEARCH ITALY FOUNDATION / FIORENTINI & BAKER / FURLA / GLAM / IMEMOI / INTERFASHION S.P.A. / LA PERLA / LES COPAINS / LOGOS PUBLISHING / MAX MARA / MSTUDIO / NEGRI FIRMAN - PR COMMUNICATION / PIQUADRO / STUDIO YOUTOOL / TEDDY GROUP / TWIN SET DI SIMONA BARBIERI / WOOLRICH EUROPE / WP WORK IN PROGRESS.
THE MASTER BY POINTS
Third edition: A.A. 2018-19
Format: Full-time
Language: Italian
Duration: 12 months
Participants: Minimum 14 - Maximum 30
Scholarships: 14, provided by the Fashion Research Italy Foundation
Courses start: February 2019
Location: Fashion Research Italy Foundation - Bologna
ENROLLMENT - THIRD EDITION (A.Y. 2018-19)
Admission to the Master is subject to a positive judgment made after the evaluation of qualifications and motivational interview. For more information see the announcement.
Registration/ Deadline for the selection: December 20, 2018
Selection based on qualifications and interview: 10 and 11 January 2019
Ranking publication: January 18, 2019
Registration: February 4, 2019
DIRECTION
Federica Muzzarelli - Department of Sciences for the Quality of Life
federica.muzzarelli@unibo.it
VENUE OF THE LESSONS
Fashion Research Italy Foundation
Via del Fonditore 12, 40138 Bologna
www.fashionresearchitaly.org
@fondazionefri
TO FIND OUT MORE
www.unibo.it/masterforfashioncommunication
master.dtfc@unibo.it
@ masterforfashioncommunication.unibo
@master_dtfc
SECRETARY'S OFFICE
Marco Contavalli - FAM
marco.contavalli4@unibo.it; 051 2091410